“Toen ik de kans kreeg om voor Coface te gaan werken, vond ik dat geweldig. Ik ging er meteen voor. Het maakte me niet eens uit op welke afdeling, als ik maar binnenkwam bij Coface.”

Ik heb Coface altijd al heel interessant gevonden

Tim heeft altijd al een duidelijke voorliefde gehad voor de zakelijke dienstverlening. “Toen ik in gesprek was met uitzendbureau ViaJou, stelden ze Coface voor als nieuwe werkgever. Ze dachten dat ik dat bedrijf niet zou kennen, maar ik was al wel bekend met Coface.”

In zijn vorige werk en tijdens stages op de financiële administratie, kreeg Tim veel te maken met Coface. “Als er dan een brief van ze binnenkwam, dacht ik ‘oeh, Coface!’ of als ze belden dacht ik ‘Coface belt!’. Ik keek naar ze op en vond het altijd heel interessant wat ze te melden hadden. Ik wilde weten wat ze nou eigenlijk precies deden bij die organisatie.”

Je krijgt van alle afdelingen iets mee

In zijn functie als Commercial Officer op het Client Service Center weet Tim nu als geen ander wat Coface precies doet. “Het voordeel van werken op het Client Service Center is dat je er zóveel leert… Je krijgt alles mee van alle afdelingen. Soms krijg je een vraag over limieten, dan een vraag over ons platform CofaNet en even later krijg je bijvoorbeeld een specifieke case die je moet bespreken. Het werk is dan ook heel erg divers. Je krijgt een belletje en je weet van tevoren niet waarover het gaat.”

Onze expertise maakt ons team heel krachtig

“Ook het team van Client Service Center is écht leuk. We kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Binnen de afdeling heeft iedereen zijn eigen expertise. Zo hebben we iemand die expert is in limieten, iemand die van administratie afkomt, een andere collega is intern accountmanager geweest en zelf heb ik ervaring in schade en incasso… Ons team is heel divers en daardoor ook heel krachtig: veel kunnen we samen oplossen zonder dat we andere afdelingen of collega’s hoeven in te schakelen.”

Ik geniet van het contact met sommige klanten

Tim krijgt veel energie van relatiebeheer. “Ik kan heel erg genieten van het contact met sommige klanten. Als je iemand heel vaak spreekt, dan weet je meer over elkaar. Je vraagt naar vakanties, werkdruk, speciale gebeurtenissen... Als ik bijvoorbeeld hoor dat iemand net opa is geworden, dan maak ik daar een notitie van. De volgende keer kan ik er dan weer naar vragen. De interesse, het echt investeren in de klantrelatie, dat vind ik belangrijk. Ik vraag wel altijd aan het begin van een gesprek of iemand tijd heeft. Als er een casus speelt, dan wil ik de tijd nemen om iemand goed te begrijpen.”

Bel me gewoon, ga niet lopen hannessen

“Ik maak me snel zaken eigen, maar dat komt omdat mijn interesse hier ook echt ligt. Ik wil dingen weten en ik wil ook weten waarom ik het moet weten.”

Tim denkt dan ook graag in mogelijkheden. “Ik houd ervan om problemen op te lossen en iets van negatief naar positief om te zetten. Daarom geef ik ook altijd aan mensen aan: bel me gewoon. Als je ergens tegenaan loopt, ga niet lopen hannesen, maar laat mij je helpen. Ik krijg weleens een vraag die in de ogen van de beller heel moeilijk is, maar waar ik direct antwoord op kan geven. Dan probeer ik het zo helder mogelijk uit te leggen, soms in hele eenvoudige taal, zodat de ander me echt goed begrijpt. Je merkt dat de klant dan blij wordt, omdat hij of zij het snapt. Er wordt ook speciaal naar mij gevraagd. Dat vind ik echt geweldig.”

Onze afdeling is één van de visitekaartjes

We hebben geen lastig keuzemenu, je krijgt meteen iemand aan de lijn. Onze afdeling is één van de visitekaartjes van Coface. Het is belangrijk dat we professioneel en zakelijk handelen. Ik kijk zelf vooral naar het eerste en laatste contactmoment, dat moet gewoon goed zijn, want dat wordt onthouden. Je bent het Client Service Center, dus je bent er voor de klanten.

Advies of een voorstel op maat?

Bedrijfsinformatie, kredietverzekering, zakelijk incasso.... Wat heb jij nodig om verder te groeien? Wij helpen je graag in een persoonlijk adviesgesprek.

Marieke Steinmetz
Claims & Collections medewerker
076 – 573 7171
Omzetverzekerd pop up WP DRA

Ontdek het risico op wanbetaling
Download de whitepaper